
Kies voor teksten, prompts of een training op maat
Laten we kennismaken en werken aan betere teksten voor je bedrijf of training voor je team💪 — Olaf Geysendorpher
Reclameslogans … De ene zegt dat we ‘anders’ moeten zijn. De andere dat we ‘gewoon’ moeten blijven. Wat is waar?
Zit er een strategie achter die reclameslogans? Achter het positioneren van merken als ‘anders’ of ‘gewoon’? Of maakt het niks uit hoe je ze positioneert?
Valt er een lijn te ontdekken in de ‘be different’- of ‘lekker jezelf blijven’-slogans? Als tekstbureau snappen we uiteraard dat slogans moeten passen bij de identiteit die een merk wil uitstralen naar de klant.
Anders in een reclameslogan staat voor eigenzinnig, variatie, durf, nieuw, uniek en onderzoekend. Gewoon staat in een reclameslogan voor stabiel, veilig, zeker, zorgeloos en gemak.
Een strategische lijn ontdekken in het gebruik van gewoon en anders in slogans valt niet mee. De eerste uitdaging is dat anders niet altijd anders betekent.
‘Alleen de prijs is anders’, betekent eigenlijk: Alles is gewoon, behalve de prijs. En Nespresso suggereert in hun reclameslogan ‘What else?’ dat Nespresso de (ultieme) gewone keus is.
We schreven dit blog over reclameslogans voor Marketingfacts. Lees verder:
Beste reclamemakers, moet ik nou ‘anders zijn’ of ‘gewoon doen’?
We gebruiken in Nederland taalniveaus B1 en B2 als basis. En A1, A2, C1 en C2 als uitzondering.
Wil Nederland met 'u' of 'je' aangesproken worden? Tekstbouwers deed uitgebreid onderzoek onder 524 Nederlanders.
E-mailings: super om persoonlijk je gehele doelgroep te bereiken. We geven je veel tips en aandachtspunten.
Laten we kennismaken en werken aan betere teksten voor je bedrijf of training voor je team💪 — Olaf Geysendorpher
Vul je gegevens in. Dan neem ik snel contact met je op 🙂👇
"*" geeft vereiste velden aan
Ontvang de Slimste Nieuwsbrief over Contentcreatie • 12 x per jaar • Haal méér uit je teksten • En ontdek AI-kansen
Meld je aan voor de slimste nieuwsbrief over tekst, communicatie en AI.